Jak mierzyć skuteczność w marketingu internetowym? Sprawdź

Jak mierzyć skuteczność w marketingu internetowym? Sprawdź!

Co to jest KPI?

Wskaźnik wydajności to ważny rodzaj pomiaru, który ocenia sukces organizacji lub określonej działalności, takiej jak projekty, programy, produkty i inne inicjatywy. Zazwyczaj mierzą sukces w bardzo holistyczny sposób. Można to zrobić, oceniając wiele czynników w różnych obszarach i wykonując wezwania do osądu, na które należy zwrócić uwagę.

Jakie wyróżniamy rodzaje KPI?

Kluczowe wskaźniki wydajności to fragmenty danych, które definiują zestawy wartości, względem których należy mierzyć. Dane są na nich gromadzone, a następnie wysyłane do systemów, które agregują informacje razem. Istnieją dwie różne kategorie wskaźników KPI: zatrzaski danych i wskaźniki zdarzeń. Te ostatnie można również zaklasyfikować jako zestawy wartości surowych

  • Ilościowe – zapewniają precyzyjne pomiary lub dane, które są zawsze dokumentowane i sprawdzane pod kątem dokładności. Mogą być obiektywne w tym sensie, że nie ma opinii o nich ani o osobie, która je przedstawia.
  • Wyniki jakościowe – są pod wrażeniem nienumerycznej zgodności lub interpretacji osobistych odczuć, gustów, opinii lub doświadczeń .

Wskaźnik nie może uchwycić czasu przeszłego, więc cała analiza jest czysto opisowa i opóźniona. Jednym z wielu problemów związanych z tradycyjnym pomiarem KPI jest to, że często nie wskazują one, jak dobrze radzi sobie Twoja firma. Oznacza to, że nie są zbyt dobrzy w przewidywaniu, a nawet oferowaniu jakichkolwiek spostrzeżeń. Dlatego tworzone są bardziej zaawansowane metryki i analizy biznesowe, które mają je zastąpić, prawdopodobnie w oparciu o KPI.

Korzyści z ustalania celów KPI

Wyznaczanie KPI to świetny sposób na mierzenie sukcesu Twojej firmy. Jednak określenie odpowiednich wskaźników KPI dla Twojej firmy może być trudne. Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego i jak wybrać najlepsze KPI dla Twojej firmy.

Dlaczego jeszcze warto korzystać z KPI?

Wskaźniki KPI to świetny sposób na zmierzenie sukcesu Twojej firmy i dają wyobrażenie o tym, jak dobrze sobie radzisz, co może pomóc w podejmowaniu świadomych decyzji o tym, na czym się skoncentrować i co poprawić. Dają również wyobrażenie o tym, ile pieniędzy jest wydawanych na różne obszary, co może pomóc w podejmowaniu decyzji budżetowych lub szukaniu sposobów obniżenia kosztów.

Jak jeszcze można mierzyć skuteczność działań w Internecie?

Skuteczność działań w Internecie można mierzyć na wiele różnych sposobów. Jednym ze sposobów jest liczba kliknięć, unikalnych użytkowników, sesji i konwersji na stronie.

Liczba kliknięć w daną stronę internetową wskazuje, ile osób jest nią zainteresowanych. Im więcej osób odwiedza Twoją witrynę, tym bardziej prawdopodobne jest, że klikną coś, gdy tam są. Liczba unikalnych użytkowników jest dobrą miarą ruchu w Twojej witrynie. Liczba sesji dziennie mówi Ci, jak długo ktoś spędza w Twojej witrynie, a współczynnik konwersji określa, ile osób, które odwiedza Twoją witrynę, kupuje coś lub rejestruje się w usłudze.